|
Medewerker kinderopvang, onderwijs en bewegen
Beschrijving opleiding
Na het behalen van jouw welverdiende diploma, kun je aan het werk! Dit kan onder andere bij de BSO, een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal. Jouw functie brengt verschillende werkzaamheden en verantwoordelijkheden met zich mee. Jij bent de persoon die de kinderen binnen de opvang of klas begeleid en ondersteunt als pedagogisch medewerker. Het voorbereiden van activiteiten en lessen valt dan ook Lees verder »
Opleidingsinhoud
Tijdens de opleiding komen verschillende onderdelen naar voren die van belang zijn binnen jouw toekomstige werk. Je leert alles over de omgang met kinderen, van verschillende leeftijden. Daarbij wordt de ontwikkeling van ze besproken en handvaten voor jou om ontwikkeling te kunnen stimuleren. Andere vakken die gegeven kunnen worden zijn bijvoorbeeld pedagogiek, ontwikkelingspsychologie en sport & Lees verder »
Wat wordt er van je verwacht
Jij hebt een affiniteit met kinderen en werkt dan ook graag met ze. Je bent een persoon die niet graag stil zit en houdt van beweging. Je sport graag en bent een organisatietalent. Daarnaast bezit je goede sociale vaardigheden en ben je communicatief sterk.
Opleidingskosten
Binnen het beroepsonderwijs wordt onderscheid gemaakt tussen les- en cursusgeld. Vanaf je 18e ben je verplicht dit te betalen. Naast deze kosten krijg je te maken met schoolkosten, zoals boekenkosten, reiskosten etc. Deze bijdrage verschilt per school.
- Voltijd MBO (BOL):
Voor het studiejaar 2024/2025 is het wettelijke collegegeld vastgesteld op € 1.419,-.
Neem voor mogelijkheden Lees verder »
|
|
Informatie
Niveau |
MBO |
Duur |
3-4 |
Vormen |
BOL |
Branches |
Gedrag, Welzijn |
Instroom / toelatingseisen
Een mbo-opleiding op niveau-4 heet een middenkaderopleiding. Je studie duurt 3 of 4 jaar, dit verschilt per opleiding.
De toelatingseisen zijn voor een middenkaderopleiding iets anders dan voor mbo-opleidingen op de andere niveaus:
je hebt een diploma Lees verder »
|
|
Meer resultaten:
Gevonden in andere categorieën:
|
|
|