/ home  

Terug

verkleinen vergroten

HBO-bachelor Commerciële economie – Specialisatie Accountmanagement


Breed, praktisch en actueel
De opleiding is breed van opzet. Tijdens je studie doe je alle kennis op die nodig is om op verschillende plaatsen binnen een organisatie te kunnen functioneren. Naarmate je verder komt in je studie, ga je dieper in op verschillende onderwerpen. Je doet niet alleen uitgebreide theoretische kennis op, maar wordt ook uitstekend voorbereid op de praktijk. Bijvoorbeeld door middel van de praktijkintegratie-opdrachten. In de praktijkintegratie-opdrachten ontwikkel je échte beroepsproducten, zoals een (online) marketing plan of een accountplan. Als je een dergelijk beroepsproduct al eens hebt gemaakt, is het bij deze opleiding mogelijk om die in te brengen. Omdat elk thema van de opleiding met een praktijk-integratieopdracht wordt afgesloten, blijft de praktijk gedurende de gehele opleiding centraal staan! Bovendien wordt in deze opdrachten de actualiteit van het vakgebied nauwlettend gevolgd.

Tijdens de opleiding maak je in de propedeuse kennis met het domein en het werkveld van de commercieel econoom. Je doet eerst basiskennis commerciële economie en sales op en ontwikkelt competenties, die nodig zijn om de sterktes en zwaktes van een bedrijf vast te stellen en marketingbeleid te ontwikkelen en te onderbouwen. Vervolgens ontwikkel je in het thema Marktgericht Ondernemen competenties die nodig zijn om processen in een organisatie te leren kennen en te beoordelen. Ook leer je alles op het gebied van marktcommunicatie: je leert hoe je met externe en interne stakeholders communiceert en, om je voor te bereiden op een internationale carrière, oefen je je zakelijk Engels, en communicatievaardigheden.

Accountmanagement
De minor Accountmanagement leidt op tot functies in accountmanagement. Vanuit de markt wordt veel belang gehecht aan inzicht in het verkoopproces maar ook aan inzicht in en het onderhouden van externe relaties. Het vak Koopgedrag geeft inzicht in het aankoopgedrag van consumenten en bedrijven.

Verder worden expliciet genoemd het omgaan met informatie, klantsystemen, het meten van prestaties, het verwerken van klantinformatie en vaardigheden als acquisitie en relatiebeheer. Op basis hiervan is gekozen voor een vak sales performance waarin onderwerpen als klantinformatie, ICT, sales performance, benchmarking, en de BSC worden opgenomen èn een vaardighedenvak acquisitie en relatiebeheer.

Klik hier voor meer informatie over de opleiding en ontvang een gratis proefles per email.

Meer resultaten:

Gevonden in andere categorieën:

  Beroepen bekijk
  Opleidingen bekijk
  Particuliere opl. bekijk
  Instellingen bekijk
  Cursussen bekijk
  Vacatures bekijk
  Stages bekijk
  EVC-procedures bekijk
  Algemene informatie bekijk