/ home  

Terug

verkleinen vergroten

HBO Social Media


De opleiding Social Media is zeer praktijkgericht en is onderverdeeld in 5 thema’s. De leerstof staat vol met verwijzingen naar websites, filmpjes en interessante artikelen. De behandelde theorie wordt beschreven aan de hand van praktijkvoorbeelden.

Wat is social media?
De verschillende definities van social media en de geschiedenis en het ontstaan van social media worden behandeld. Evenals de belangrijkste platforms en de plek van mobiel internet. Ook de uitgangspunten van Google komen in dit onderdeel aan bod. Er worden zowel goede als slechte voorbeelden gegeven van het gebruik van social media.

Marketing
In dit onderdeel maken we kennis met de basisbegrippen van marketing. De geschiedenis van het vak komt aan bod, net als de komst van online marketing en de veranderingen die dit teweegbracht. Er wordt bekeken hoe social media kan worden geplaatst in de (online) middelen mix en hoe de verschillende mogelijkheden kunnen worden toegepast. Ook bespreken we viral marketing en webcare.

Corporate communicatie
Ook op het gebied van corporate communicatie is social media een aanwinst. Het begrip corporate communicatie en de plek binnen de organisatie staat hier centraal. Het belang van social media voor specifieke communicatie-doelgroepen wordt behandeld en je leert hoe je een corporate communicatie strategie schrijft, waarbij optimaal gebruik wordt gemaakt van social media en de verschillende typen gebruikers.

PR en reputatiemanagement
Een andere vorm van communicatie is PR. Dit onderdeel behandelt eerst de basis van PR en reputatiemanagement. Daarna komt het gebruik van social media en de invloed op de reputatie van een organisatie aan bod. Je leert hoe je kunt inspelen op sentiment en wat bijvoorbeeld Google kan betekenen voor het imago van een bedrijf. Begrippen als social media monitoring en digital natives komen hierbij aan de orde. Ook is er aandacht voor het opstellen van richtlijnen voor het individuele gedrag van mensen binnen organisaties.

Samenhang met andere disciplines
In het laatste onderdeel behandelen we uitgebreid de samenhang tussen marketing, communicatie en PR & reputatiemanagement. De vier pijlers van een social media strategie worden toegelicht: communicatie, collaboratie, educatie en entertainment.

Lesmateriaal en studietools
Er wordt gewerkt met speciaal ontwikkeld, losbladig lesmateriaal. Dit is helder van opzet en gaat recht op het doel af. Zonder onnodige ballast en met extra uitleg en training waar dat nodig is. Bij het lesmateriaal wordt een stevige opbergmap geleverd.

Het lesmateriaal is inbegrepen bij het collegegeld. Je hoeft geen extra materialen aan te schaffen.

Digitale leeromgeving
Campus, de digitale leeromgeving, biedt tal van innovatieve studietools, zoals online hoorcolleges en een unieke kennistrainer. Ook de docent is via Campus altijd bereikbaar voor vragen.

Examen
De opleiding wordt afgerond met een praktijkopdracht, waarbij een corporate social media strategy moet worden ontwikkeld.

Examengeld
Het totale examengeld bedraagt ongeveer € 112,50 (2012).

Diploma
Een voldoende resultaat voor de twee verplichte inzendopgaven en de afsluitende opdracht geeft recht op een diploma HBO-deelprogramma Social Media.

Meer resultaten:

Gevonden in andere categorieën:

  Beroepen bekijk
  Opleidingen bekijk
  Particuliere opl. bekijk
  Instellingen bekijk
  Cursussen bekijk
  Vacatures bekijk
  Stages bekijk
  EVC-procedures bekijk
  Algemene informatie bekijk

Wordt gegeven aan:

LOI voor Bedrijven