/ home  

Terug

verkleinen vergroten

Masterclass Marketing management klassikaal


Opzet van de Masterclass Marketing management
Deze opleiding wordt overdag aangeboden op vrijdag of zaterdag of ’s avonds op dinsdag of donderdag.

Tijdens de bijeenkomsten wordt onder begeleiding van een ervaren docent gewerkt aan verdieping van kennis en versterking van vaardigheden. Geen herhaling van de lesstof, maar discussie met studiegenoten, samenwerken aan (business)cases, boeiende presentaties en examentraining. De weken tussen de bijeenkomsten zijn bestemd voor thuisstudie, met begeleiding via internet.

Inhoud van de Masterclass Marketing management
Bij marketing management draait het om de verzameling van processen die zorgt voor afnemers van te leveren goederen en diensten. Centraal in deze masterclass staat de vraag hoe deze processen strategisch gemanaged kunnen worden.

Onderwerpen die aan bod komen, zijn o.a. het marketingplanningsproces, doelgroepsegmentatie, analyse van de externe en interne omgeving, vraaganalyse, consumentengedrag, marketingorganisatie en marketingfunctie, SWOT-analyse, het formuleren van nieuw strategisch beleid, segmentatie en positionering, assortimentsbeleid, de marketingmix, financiële analyse, kosten en opbrengsten, marktonderzoek, statistische technieken en het operationele marketingplan.

Tot slot is er aandacht voor control op de uitvoering en voor strategievorming als voortdurend proces.

Meer resultaten:

Gevonden in andere categorieën:

  Beroepen bekijk
  Opleidingen bekijk
  Particuliere opl. bekijk
  Instellingen bekijk
  Cursussen bekijk
  Vacatures bekijk
  Stages bekijk
  EVC-procedures bekijk
  Algemene informatie bekijk

Wordt gegeven aan:

LOI voor Bedrijven