/ home  

Terug

verkleinen vergroten

Marketing Manager


Een marketing manager is iemand die weet hoe je een artikel of dienst onder de aandacht moet brengen én weet wat er leeft onder de consument. Jij voelt feilloos aan of iets wel of niet zal aanslaan en hoe iets het beste op de markt gebracht kan worden. Bovendien weet jij hoe je de verkoopcijfers en/of commentaar van de klanten moet interpreteren en analyseren. Heb je die niet, dan moet er een marktonderzoeker of een onderzoeksbureau worden ingeschakeld. Dit regelt de marketing manager. Uiteraard blijf je bij het onderzoek betrokken.

De marketing manager bepaalt bij wie er geadverteerd wordt en in welke mate. Jij bepaalt ook of het marketingbeleid wordt gehandhaafd, gewijzigd of uitgebreid wordt. Nieuwe markten aanboren betekent immers meer omzet. Een marketing manager is uiteindelijk een winstaanjager. Bovendien kan het gebeuren dat je als marketing manager betrokken bent bij het ontwikkelen van nieuwe producten en/of diensten.

Je moet als marketing manager goed op de hoogte blijven van ontwikkelingen die voor jou van belang zijn. Is er een evenement waar je jouw product zou kunnen promoten, dan moet je daar aanwezig zijn. Is er een nieuwe website, een platform of een vlogger of blogger die voor jou interessant is, dan haak je meteen op die nieuwe trend in. De strategie van een marketing manager richt zich op promotie, productie, betaalbaarheid en plaats. Daarnaast zorg je er als hoofd van de afdeling marketing voor dat je het best mogelijke team bij elkaar krijgt.

Meer resultaten:

Gevonden in andere categorieën:

  Beroepen bekijk
  Opleidingen bekijk
  Particuliere opl. bekijk
  Instellingen bekijk
  Cursussen bekijk
  Vacatures bekijk
  Stages bekijk
  EVC-procedures bekijk
  Algemene informatie bekijk