/ home  

Terug

verkleinen vergroten

Marketingplan schrijven




Een goed idee voor een nieuw product of bedrijf is één, maar bij het concreet maken van dat idee komt meer kijken. Om een organisatie vorm te geven is een marketingplan onmisbaar. Is er wel vraag naar jouw product? Wie is de doelgroep? Hoe zet je je product in de markt? En wat doet de concurrent? Deze en andere vragen komen naar voren in het marketingplan.


In onze driedaagse training Marketingplan schrijven leer je waar een goed marketingplan aan moet voldoen. Je stippelt een strategie uit, bepaalt de doelgroep en maakt een budgetspecificering. Ook het opzetten van een gedegen internetstrategie komt aan bod, zodat je een groter publiek kunt bereiken en bovendien goed wordt gevonden door Google. Een belangrijk trainingsonderdeel is het maken van een interne en externe analyse. Door deze analyses te maken, raak je op de hoogte van alles wat belangrijk is binnen jouw vakgebied. Met de externe analyse breng je de concurrenten, afnemers en de markt in kaart. Ook kijk je waar je sterke en zwakke punten liggen door een SWOT-analyse te maken. Om een goed beeld van de stand van zaken binnen je eigen bedrijf te krijgen is een interne analyse geschikt. Deze wordt vergeleken met de concurrenten, zodat je kunt nagaan waar nog eventuele kansen liggen voor jouw bedrijf.


Onderwerpen


  • Waar moet een professioneel marketingplan aan voldoen?
  • Een interne en externe analyse maken
  • Een haalbare, maar ambitieuze strategie uitstippelen
  • De doelgroep van je producten of diensten vaststellen
  • Internet inzetten om een groter publiek te bereiken
  • Een SWOT-analyse maken
  • Het marketingplan implementeren in de organisatie
  • Een budgetspecificatie maken
  • De marketingmix elementen gebruiken
  • Handelen en denken vanuit het marketingconcept
  • Do's en dont's



Lesmethodiek



De omschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training. Bij Learnit Training denken we namelijk in maatwerk: praktijksituaties van de deelnemers zijn altijd ons begin- en eindpunt. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald. Leren door ervaren staat in onze trainingen voorop, want niets is zo demotiverend als een leraar die de lestijd vol staat te praten. De training vergt van iedere deelnemers een actieve inzet en het nemen van eigenaarschap, met als resultaat het ontdekken en ontwikkelen van nieuwe vaardigheden en mogelijkheden.


Doelgroep



Deze training is bij uitstek geschikt voor ondernemers die hun eigen bedrijf willen opzetten. Ook voor (toekomstige) marketingmedewerkers is deze training zeer geschikt.

Meer resultaten:

Gevonden in andere categorieën:

  Beroepen bekijk
  Opleidingen bekijk
  Particuliere opl. bekijk
  Instellingen bekijk
  Cursussen bekijk
  Vacatures bekijk
  Stages bekijk
  EVC-procedures bekijk
  Algemene informatie bekijk