|
Zoekmachinemarketing
Steeds vaker begint de zoektocht van een potentiële klant bij een zoekmachine. Zorgen dat jouw website goed gevonden wordt, met of zonder hulp van een advertentiecampagne, is dus steeds belangrijker. Maar hoe doe je dat? Onze training Zoekmachinemarketing helpt jou hierbij.
In het gedeelte zoekmachineoptimalisatie leer je hoe de zoekmachines bepalen wie goed gevonden wordt en hoe je dat kunt beïnvloeden. Je leert onderzoeken welke zoektermen jouw potentiële klanten gebruiken, wie ze dan nu vinden en waarom die websites goed gevonden worden. Je leert alle factoren die bepalen hoe hoog een website in de zoekmachines komt en hoe je die voor jouw website kunt optimaliseren.
In het gedeelte Google Ads krijg je een introductie in de wereld van online advertising. Je leert wat er mogelijk is en hoe het een bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van jouw bedrijf. Je leert stap voor stap hoe Google Ads werkt, en hoe je het account inricht en hoe je een campagne opzet. Daarbij kijken we wat jouw concurrenten online doen en hoe jouw doelgroep online op zoek is naar bedrijven zoals dat van jou. Tot slot leer je hoe je de prestaties van jouw campagnes kunt bewaken en verbeteren en hoe je een dashboard en automatische rapportages kunt aanmaken.
Onderwerpen
Dag 1. Zoekmachineoptimalisatie
- Basisprincipes van online zoekmachines
- Hoe komen posities in de zoekmachines tot stand?
- Diverse tools
- Zoekwoordonderzoek
- Backlinkanalyse
- Concurrentieanalyse
- Analyse van de eigen website
- Black hat VS. white hat-technieken
- Aanpak ontwikkelen om eigen positie verbeteren
Dag 2. Google Ads Basis
- Inleiding online advertising en Google Ads
- Inrichten van jouw account, campagnes en advertentiegroepen
- Doelgroep bepalen en bereiken
- Zoekwoorden onderzoeken en kiezen
- Advertentieteksten schrijven
- Concurrentie beoordelen
- Koppeling met Google Analytics
- Testen
- Meten en bijsturen van de campagne
- Alternatieve tools
Lesmethodiek
In de training wisselen we theorie, praktische oefeningen en reflectie op een prettige manier af. Daardoor kun je niet alleen de kennis snel plaatsen, maar heb je ook veel aanknopingspunten waar je na de training mee aan de slag kunt. Het definitieve programma van de training wordt aangepast aan de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers.
Doelgroep
Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die willen leren hoe ze de vindbaarheid van een website kunnen verbeteren, door daarvoor te adverteren en zonder te adverteren.
Voorkennis
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist. De twee gedeeltes van deze training kunnen ook los van elkaar gevolgd worden middels de trainingen Zoekmachineoptimalisatie en Google Ads Basis
|
Meer resultaten:
Gevonden in andere categorieën:
|
|
|