/ home  

Terug

verkleinen vergroten

Kwaliteitsmanager


Kwaliteitsmanager is een breed begrip, maar de kern is dat een kwaliteitsmanager als doel heeft om de kwaliteit van producten en diensten op peil te houden, te verbeteren en de verbeteringen in te voeren. Je moet ook goed communiceren, want je moet aan je collega’s uitleggen hoe ze eventuele nieuwe kwaliteitsregels moeten toepassen. Een kwaliteitsmanager is ook een kwaliteitsbewaker. Dankzij jouw inzet kan bijvoorbeeld een gewild certificaat op het gebied van kwaliteit worden bemachtigd en/of behouden, zoals het ISO certificaat.

Soms is er binnen een bedrijf of organisatie te weinig aandacht voor kwaliteit, of de werknemers nemen het niet serieus genoeg. In dat geval moet er een cultuuromslag plaatsvinden. Daar ligt ook een taak voor de kwaliteitsmanager. Je moet je collega’s kunnen stimuleren om samen de schouders er onder te zetten en te laten begrijpen hoe belangrijk kwaliteitsbewaking is.

De taak van de kwaliteitsmanager is deels afhankelijk van de sector waarin je werkzaam bent. Wanneer je als kwaliteitsmanager in de voedselindustrie werkt, dan moet je goed op de hoogte zijn van de wettelijke regels waaraan voldaan moet worden. Het gaat immers om het belang van de consument.

Meer resultaten:

Gevonden in andere categorieën:

  Beroepen bekijk
  Opleidingen bekijk
  Particuliere opl. bekijk
  Instellingen bekijk
  Cursussen bekijk
  Vacatures bekijk
  Stages bekijk
  EVC-procedures bekijk
  Algemene informatie bekijk