|
Object oriented analysis and design using UML
In deze training leer je objectgeoriënteerde denkwijzen en technieken toe te passen om een softwaresysteem te analyseren, te ontwerpen en te modelleren als een bundeling van samenwerkende objecten. Het modelleren steunt hierbij op de principes van Agile Modeling.
Inhoud
Deze brede software development-training leer je de objectgeoriënteerde denkwijze en technieken te gebruiken. De theorie wordt door de ervaren trainer van Learnit steeds gekoppeld aan de praktijk. De UML-taal zal als een rode draad door de training lopen. De training heeft als startpunt de eisen van een te bouwen software systeem. Die eisen worden beschreven met use cases (beschrijvingen van het gedrag van een systeem). Daarna leer je hoe in een domain model (een conceptueel model) de verschillende objecten worden onderscheiden, wat hun eigenschappen en relatie zijn en welke informatie ze uitwisselen.
Ook leer je hoe je verantwoordelijkheden aan objecten kunt toekennen, hoe je verantwoordelijkheden vertaalt en hun volgorde zichtbaar maakt door middel van communicatie diagrammen. Zowel statische als dynamische aspecten komen hierbij aan bod. Er wordt aandacht besteed aan de vertaling van de analyse van het systeem naar een Design Class Model en de mapping naar code. Ook worden bekende design principes en een aantal design patronen geleerd. Ten slotte komen aspecten van architectural design aan bod en worden component- en deployment- diagrammen besproken. Gedurende de training wordt Enterprise Architect-software gebruikt als tool om UML-diagrammen in te maken.
Programma
In deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:
Dag 1:
- Software Modelling
- Software development methods:
- Waterfall
- Iterative and incremental
- UP, UML, OOAD
- Agile, Scrum
- Use cases
- Scenarios
- Enterprise Architect
- UML Diagrams
- Domain Class Diagram
Dag 2:
- CRC Cards
- Design Class Diagram
- Sequence Diagram
- System Sequence Diagram.
- Communication Diagram
- Architecture
- Design
- Case Study
Dag 3:
- Design Principles
- GRASP
- SOLID
- Design Patterns
- Abstract Factory
- Factory
- Factory Method
- Singleton
- Adapter
- Strategy
- Composite
- Façade
- Observer
Dag 4:
- Model View Controller
- Model View Controller variants
- Detailed Design
- State Chart Diagrams
- Activity Diagrams
- Coding
- Persistence
Doelgroep
Deze training is zeer geschikt voor ontwikkelaars en architecten die objectgeoriënteerde analyse en designtechnieken in combinatie met UML willen leren.
|
Meer resultaten:
Gevonden in andere categorieën:
|
|
|