/ home  

Terug

verkleinen vergroten

CompTIA A+




Word een expert in IT-support


Ben je als helpdeskmedewerker of support engineer verantwoordelijk voor de ondersteuning van eindgebruikers bij het gebruik van hun computers en netwerk? Dan is het belangrijk om voldoende kennis te hebben van het installeren, configureren en onderhouden van pc?s, mobiele apparaten en software voor eindgebruikers. Bovendien moet je de basisprincipes voor veilige netwerkbeheer beheersen en hardware- en softwareproblemen kunnen oplossen en documenteren. In de driedaagse cursus CompTIA A+ doe je alle benodigde kennis op om je klanten op passende en effectieve wijze te ondersteunen.



Over CompTIA


CompTIA is de enige door het bedrijfsleven erkende certificeringsmethode die aantoont dat je als IT-professional belangrijke IT-supporttaken kunt uitvoeren en in staat bent om mee te denken over de meest geschikte IT-oplossingen. Werkgevers over de hele wereld vertrouwen op deze standaard bij het aannemen van IT-professionals met de juiste skills voor endpointmanagement en technische supportfuncties. De eisen voor het CompTIA-certificaat en de inhoud van de CompTIA-trainingen worden voortdurend aangepast aan de laatste technologische ontwikkelingen. Met het internationaal erkende certificaat CompTIA A+ toon je dan ook aan dat je over de juiste en meest actuele vaardigheden beschikt om jouw rol als IT-professional met succes te vervullen.



Inhoud


De driedaagse cursus CompTIA A+ levert je de basisvaardigheden voor het installeren en configureren van computersystemen, operating systems en netwerken. Je leert onder meer installatieprocedures voor hardware en software toepassen en preventief onderhoud verrichten.


Je maakt kennis met de essentiële hardwarecomponenten van een computer. Verder is er aandacht voor randapparatuur, mobiele systemen en netwerken en voor de procedure voor het oppakken en correct afhandelen van storingsmeldingen binnen systemen en netwerken. Aan de hand van praktijkgerichte opdrachten, cases en oefenvragen leer je hoe je systemen installeert en configureert, zowel Windows systemen als iOS, Android, Apple OS X en Linux. Daarnaast doe je kennis op van beveiliging, cloud computing en operationele procedures en voorschriften.



Onderdelen


In deze CompTIA training komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:


  • Personal computer hardware
  • Randapparatuur
  • Netwerkbegrippen
  • Netwerkconfiguratie
  • Storingen verhelpen
  • Operating systems
  • Systemen configureren
  • Beveiliging
  • Probleemoplossend werken
  • Nieuwe ontwikkelingen
  • Examenvoorbereiding voor het officiële CompTIA Certification Exam (220-1001)


Verder leer je hoe je de volgende taken uitvoert:


  • Installeren en configureren van onderdelen van een computersysteem en randapparatuur.
  • Installeren en configureren van en problemen oplossen bij beeldschermen en multimedia-apparaten.Installeren en configureren van en problemen oplossen bij opslagapparatuur.
  • Installeren en configureren van en problemen oplossen bij interne systeemonderdelen.
  • Netwerkinfrastructuurconcepten uitleggen.
  • Configureren van en problemen oplossen bij netwerkverbindingen.
  • Virtuele clients implementeren.
  • Ondersteunen van en problemen oplossen bij laptops.
  • Ondersteunen van en problemen oplossen bij mobiele apparaten.
  • Ondersteunen van en problemen oplossen bij printers.



Doelgroep


Deze CompTIA training is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt met het configureren van pc?s, randapparatuur en besturingssystemen en het verlenen van ondersteuning bij het gebruik ervan. Bijvoorbeeld IT-medewerkers, systeembeheerders, helpdeskmedewerkers, computerprofessionals.



Resultaat


Na het volgen van deze CompTIA training:


  • ben je in staat om zelfstandig ondersteuning te geven aan eindgebruikers van een IT-infrastructuur.
  • kun je de belangrijkste troubleshooting methodes toepassen.
  • weet je hoe je veiligheidsprocedures correct kunt toepassen.
  • kun je ondersteuning bieden bij het opzetten en onderhoud van de basis IT-infrastructuur, inclusief endpoint management, advanced device connectivity troubleshooting en eenvoudig netwerkbeheer.
  • weet je hoe je de hardware van pc?s, mobiele apparaten en en IoT-apparaten configureert en ondersteunt, inclusief componenten, connectoren en randapparatuur.
  • kun je eenvoudige data-backup- en recoverymethoden implementeren en toepassen op dataopslag en datamanagement.
  • beheers je de basisvaardigheden van IT-support professionals op het gebied van beveiliging, inclusief het detecteren en verwijderen van malware, het signaleren van privacyvraagstukken, fysieke beveiliging en device hardening.
  • weet je hoe je besturingssystemen moet configureren, waaronder Windows, Mac, Linux, Chrome OS, Android en iOS.
  • weet je hoe je client-based en cloud-based software moet registreren.
  • ben je in staat elementaire service en supportuitdagingen op te lossen met behulp van documentatie, verandermanagement en het gebruik van scripts.
  • ben je goed voorbereid op het officiële CompTIA A+ examen.

Meer resultaten:

Gevonden in andere categorieën:

  Beroepen bekijk
  Opleidingen bekijk
  Particuliere opl. bekijk
  Instellingen bekijk
  Cursussen bekijk
  Vacatures bekijk
  Stages bekijk
  EVC-procedures bekijk
  Algemene informatie bekijk