/ home  

Terug

verkleinen vergroten

Service Medewerker ICT (2) (oude stijl)


De Service medewerker ICT zorgt ervoor dat alle medewerkers op hun werkplek een goed functionerende computer vinden. Hij stelt aan de hand van procedures gebruiksklare computers samen uit onderdelen en vervangt wat kapot is. Service medewerkers ICT zijn op allerlei plaatsen te vinden. Hun werk is te combineren met commerciële activiteiten, bv. in de computer-detailhandel, of met technische en administratieve activiteiten binnen allerlei organisaties. Zo zijn er bijvoorbeeld Service medewerkers ICT die ondersteunend werk doen in het onderwijs, of die worden ingezet bij het hergebruik van hardwareonderdelen. De Service medewerker ICT krijgt zijn opdrachten bijvoorbeeld van een Medewerker beheer ICT of een ICT-beheerder.

Kerntaken van de Service medewerker ICT:
het assembleren van hardware
het installeren en onderhouden van hard- en software
het helpen van systeemgebruikers

Hierbij kan gedacht worden aan de volgende activiteiten:
monteren/samenstellen en gebruiksgereed maken van (nieuwe) computerconfiguraties
installeren van hard- en software, updates en uitbreidingen
aanpassen van hardware aan nieuwe situaties
testen van hardware op mogelijk hergebruik
standaardinstellingen van software aanpassen
fysiek aansluiten van computers op een netwerk
verhelpen van eenvoudige storingen in hard- en software
uitvoeren van back-up- en herstelprocedures
onderhouden van gegevens en bestanden op lokaal niveau

Functievereisten:
goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal
goede communicatieve vaardigheden
kunnen werken volgens procedures
kunnen functioneren in teamverband
accuratesse
flexibiliteit
resultaatgerichte houding

Meer resultaten:

Gevonden in andere categorieën:

  Beroepen bekijk
  Opleidingen bekijk
  Particuliere opl. bekijk
  Instellingen bekijk
  Cursussen bekijk
  Vacatures bekijk
  Stages bekijk
  EVC-procedures bekijk
  Algemene informatie bekijk