/ home  

Terug

verkleinen vergroten

Mediaplanner


Je bedenkt een reclamecampagne, vaak van A tot Z. Het kan gaan om flyers, reclame op radio, televisie en internet, advertenties voor print media, enzovoort. Als mediaplanner voel jij feilloos aan welke media het meest geschikt zijn voor de campagne die je wilt opzetten.

Een reclamecampagne heeft altijd een commercieel karakter, dus jij moet commercieel ingesteld zijn. Bovendien moet je kunnen aantonen welk rendement je plannen hebben of zullen hebben. Daarbij dien je rekening te houden met de wensen van de opdrachtgever. De klant is koning. Soms wil de klant een degelijke reclamecampagne, soms is het de bedoeling dat er ophef over ontstaat. Denk aan de spraakmakende reclames van Benneton.

Op zich is een reclamecampagne heel wat anders dan een verkiezingscampagne, maar sommige politieke partijen huren een mediaplanner in om hen te helpen om op te vallen. Als mediaplanner moet je bij een reclamecampagne de doelgroep begrijpen en bereiken, de boodschap goed laten overkomen en mensen enthousiast maken voor een dienst of product. Diezelfde doelen komen om de hoek kijken bij een verkiezingscampagne. Er zijn mediaplanners die zich hierin specialiseren, maar er zijn er ook die zich alleen richten op reclamecampagnes voor producten en diensten.

Meer resultaten:

Gevonden in andere categorieën:

  Beroepen bekijk
  Opleidingen bekijk
  Particuliere opl. bekijk
  Instellingen bekijk
  Cursussen bekijk
  Vacatures bekijk
  Stages bekijk
  EVC-procedures bekijk
  Algemene informatie bekijk