|
Stuurman-werktuigkundige zeevisvaart SW6
Beschrijving opleiding
Als Stuurman Werktuigkundige Zeevisvaart ben je voornamelijk werkzaam in de kottervisserij, maar daarnaast ook in de trawlervisserij. Kotters vissen vooral op rondvis, platvis, garnalen, kokkels en mosselen. De kottervisserij is onder te verdelen in twee deelsectoren: kustvisserij en zeevisserij. Je brengt als Stuurman Werktuigkundige Zeevisvaart een aantal weken achtereen door op zee. De Lees verder »
Opleidingsinhoud
Tijdens de opleiding worden verschillende lessen aangeboden. Nautische en technische vakken zoals navigeren, manoeuvreren voortstuwing en elektrotechniek worden aangeboden. Alles om jou voor te bereiden op het toekomstige werk! Bij andere lessen wordt alles over de visvangst besproken, hierbij kun je denken aan het uitzetten van netten en het binnenhalen hiervan.
Wat wordt er van je verwacht
Je bent technisch ingesteld en hebt een affiniteit met de zee en het water. Je kunt goed samenwerken en wilt graag met binnen de werktuigkunde aan de slag. Je hebt geen problemen met een langere tijd van huis zijn en werkt altijd met het doel om het best mogelijke resultaat te behalen.
Opleidingskosten
Binnen het beroepsonderwijs wordt onderscheid gemaakt tussen les- en cursusgeld. Vanaf je 18e ben je verplicht dit te betalen. Naast deze kosten krijg je te maken met schoolkosten, zoals boekenkosten, reiskosten etc. Deze bijdrage verschilt per school.
- Voltijd MBO (BOL):
Voor het studiejaar 2024/2025 is het wettelijke collegegeld vastgesteld op € 1.419,-.
Neem voor mogelijkheden Lees verder »
|
|
Informatie
Niveau |
MBO |
Duur |
2-3 |
Vormen |
BOL, BBL |
Branches |
Maritiem |
Instroom / toelatingseisen
Een mbo-opleiding op niveau 2 heet een basisberoepsopleiding. Wil je bijvoorbeeld verkoper of medewerker financiële administratie worden? Dan kan je terecht bij een basisberoepsopleiding op niveau 2. De toelatingseisen voor dit niveau mbo-studies zijn Lees verder »
|
|
Meer resultaten:
Gevonden in andere categorieën:
Beroepen bij deze opleiding:
|
|
|