Het deelprogramma Marktonderzoek is op HBO-niveau en besteedt zowel aandacht aan onderzoeksvaardigheden als aan de toepassing op het gebied van marktonderzoek.
Tabellen en grafieken Gecombineerde grafieken Frequentieverdelingen Centrale tendentie Spreidingsmaatstaven Indexcijfers Tijdreeksen: analyse en prognoses Correlatie en regressieanalyse Marktonderzoek en vraaganalyse
Thema 2: Inleidend marktonderzoek
Doelstelling en onderzoeksvraag Gegevens verzamelen Afbakening van het onderzoek Onderzoekstypen Onderzoeksontwerp Module: Marktonderzoek
Thema 3: Marktonderzoek
Vragenlijstgegevens verzamelen Analyse continue variabelen Analyse discrete variabelen Vraagvoorspelling Nieuwe media en marktonderzoek Thema 4: Marktonderzoek in relatie tot het marketingplanningsproces Concurrentie- en afnemersonderzoek Marktonderzoek in relatie tot de marketingmix
Lesmateriaal en studietools
Er wordt gewerkt met speciaal ontwikkeld, losbladig lesmateriaal. Dit is helder van opzet en gaat recht op het doel af. Zonder onnodige ballast en met extra uitleg en training waar dat nodig is. Bij het lesmateriaal wordt een stevige opbergmap geleverd.
Het lesmateriaal is inbegrepen bij het collegegeld. Je hoeft geen extra materialen aan te schaffen.
Digitale leeromgeving
Campus, de digitale leeromgeving, biedt tal van innovatieve studietools, zoals online hoorcolleges en een unieke kennistrainer. Ook de docent is via Campus altijd bereikbaar voor vragen.
Examen
De module Inleiding onderzoeksvaardigheden wordt afgesloten met een examen. De module Marktonderzoek wordt afgesloten met een opdracht.
Diploma
Na succesvolle afronding ontvang je het diploma HBO-deelprogramma Marktonderzoek van Hogeschool. Dit geeft recht op vrijstelling voor de module Productielogistiek uit de HBO-bacheloropleiding Commerciële Economie.