Het HBO-deelprogramma Product- en innovatiemanagement bestaat uit zes thema’s:
Marketing en productontwikkeling Productstrategieën Samenwerken en de rol van de verkoper Aansluiten op de wensen van consumenten Creëren van productonderscheid Introduceren van nieuwe producten
Lesmateriaal en studietools
Er wordt gewerkt met speciaal ontwikkeld, losbladig lesmateriaal. Dit is helder van opzet en gaat recht op het doel af. Zonder onnodige ballast en met extra uitleg en training waar dat nodig is. Bij het lesmateriaal wordt een stevige opbergmap geleverd. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van het boek ‘Productontwikkeling en marketing’ van Hultink en Schoormans. Al het lesmateriaal is inbegrepen bij het collegegeld.
Digitale leeromgeving
Via Campus, de digitale leeromgeving, is de docent altijd bereikbaar voor vragen. Campus biedt daarnaast tal van innovatieve studietools, zoals assessments, kennistests, een digitaal portfolio en een unieke online kennistrainer (ook voor op je smartphone). Bovendien worden bij steeds meer opleidingen online hoorcolleges aangeboden om bepaalde onderwerpen uit de lesstof te verduidelijken of uit te lichten.
Examen
De opleiding wordt afgesloten met een eindopdracht. Bovendien zijn er vier verplichte inzendopgaven. Indien alle inzendopgaven en de eindopdracht met een voldoende zijn afgerond, ontvang je het diploma HBO-deelprogramma Product- en innovatiemanagement van Hogeschool.