/ home  

Terug

verkleinen vergroten

Associate degree Retailmanagement


De focus in deze praktijkgerichte opleiding ligt op new business, productvernieuwing en internationalisering. Consumentengedrag verandert en informatisering speelt een steeds grotere rol. Er ontstaan nieuwe distributievormen en verkoopvormen. Denk bijvoorbeeld aan webwinkelen of aan online reserveren en afhalen in de winkel (’order and collect’). Aan fysieke winkels de uitdaging om de consument toch binnen te halen. Deskundig personeel, professioneel advies, gastvrijheid, persoonlijke aandacht en service zijn daarbij van groot belang. De moderne retailmanager moet dan ook meer dan ooit in staat zijn om adequaat in te spelen op het veranderende consumentengedrag en new business te creëren.

De opleiding bestaat uit een propedeuse, een hoofdfase en een afstudeerfase. Het programma bestaat uit vijf thema’s. De propedeuse biedt een brede oriëntatie op vernieuwend ondernemen en leidinggeven. Je doet een stevige basis op in het vakgebied en het managen van een retailorganisatie. Vragen die aan bod komen, zijn o.a. ”Wat is ondernemerschap?”, ”Hoe richt in mijn onderneming in?” en ”Hoe bewaak ik de resultaten van mijn onderneming?”. De hoofdfase biedt een verdieping en gaat nader in op middelgrote retailorganisaties en actuele ontwikkelingen rond e-commerce, het Nieuwe Winkelen, new business en productontwikkeling.

Elk thema wordt afgesloten met een praktijkintegratieopdracht, waarin de opgedane kennis geïntegreerd wordt toegepast. De opleiding wordt afgesloten met een stage en een eindopdracht. Hierbij wordt alle in de opleiding opgedane kennis toegepast in de beroepspraktijk.

Meer resultaten:

Gevonden in andere categorieën:

  Beroepen bekijk
  Opleidingen bekijk
  Particuliere opl. bekijk
  Instellingen bekijk
  Cursussen bekijk
  Vacatures bekijk
  Stages bekijk
  EVC-procedures bekijk
  Algemene informatie bekijk

Wordt gegeven aan:

LOI voor Bedrijven