|
Associate degree Retailmanagement
Doelgroep
Deze opleiding is een aanrader voor iedereen die een managementfunctie in retail ambieert. Ook managers die zich willen bijscholen vanwege het veranderende karakter van het vak, doen met deze opleiding waardevolle kennis op. Zo is de opleiding o.a. interessant voor (beginnende) managers in de detail- of groothandel, (startende) ondernemers of franchisenemers in de detailhandel (MBK of groothandelbedrijf, zowel de food- als de non-foodsector). Tot slot is de Associate degree interessant voor wie zich op HBO-niveau wil scholen op het gebied van retailmanagement, maar (nog) geen volledige bacheloropleiding wil volgen.
Einddoel
Na het afronden van de Associate degree (Ad) ben je in staat succesvol te functioneren als manager van een klein tot middelgroot filiaal, een vestiging, een bedrijfsonderdeel binnen een retailorganisatie, of als (startende) retailondernemer. Hierbij hoort leidinggeven aan maximaal 50-70 werknemers. Functies die binnen je bereik liggen, zijn o.a. store- of shopmanager, shiftmanager, assistent-supermarktmanager, teamleider, retailmanager, bedrijfsleider, floormanager, filiaalmanager of vestigingsmanager. Stuk voor stuk functies met tal van doorgroeimogelijkheden!
Je kunt na afronding van de Associate degree o.a.:
•een retailbedrijf(sonderdeel) organiseren en managen.
•adequaat communiceren over producten, diensten en service.
•een verbeterplan voor (delen van) een vestiging, afdeling of filiaal opstellen en invoeren.
•een eenvoudig(e) (retail)marketingplan of verkoopactie uitwerken.
•inspelen op veranderingen in het koopgedrag.
•nieuwe media (zoals Facebook) inzetten in de organisatie en het verkoopproces.
•inspelen op actuele trends en ontwikkelingen in retail (i.o.m. leidinggevende).
•internationaal opereren.
•relaties beheren.
|
Meer resultaten:
Gevonden in andere categorieën:
|
|
|