/ home  

Terug

verkleinen vergroten

HBO Relatiemanagement


Het HBO-deelprogramma Relatiemanagement bestaat uit twee modules:

Customer relationship management
In de module Customer Relationship Management wordt de basiskennis van CRM behandeld, die nodig is om op operationeel niveau de noodzaak en consequenties van toepassingen van CRM in een organisatie te overzien en het klantcontactproces te optimaliseren. De module leidt op tot junior CRM.

De module behandelt de onderwerpen CRM en strategie, CRM en bedrijfsproces, CRM en organisatie, CRM en verandermanagement, CRM en klantinformatie, CRM en communicatie, CRM en ICT, CRM en wetgeving, CRM en projectmanagement.

Inkoop en leveranciers
Het accent in deze module ligt op de ontwikkeling van relaties met de omgeving en het managen van de interfaces met leveranciers en klanten. De module behandelt de volgende onderwerpen:

Inkoop als bedrijfsfunctie
Professionele inkoop
E-procurement
Relaties met andere functionele gebieden
Inkoopplanning en inkoopprofessionalisering
Inkoop en strategie
Make-or-buy
Leveranciersmanagement
Samenwerking en partnerships.

Transactiemanagement
Specificeren
Offreren en selecteren
Onderhandelen en contracteren.

Meer resultaten:

Gevonden in andere categorieën:

  Beroepen bekijk
  Opleidingen bekijk
  Particuliere opl. bekijk
  Instellingen bekijk
  Cursussen bekijk
  Vacatures bekijk
  Stages bekijk
  EVC-procedures bekijk
  Algemene informatie bekijk

Wordt gegeven aan:

LOI voor Bedrijven