/ home  

Terug

verkleinen vergroten

Vaardigheden en gedrag voor de IT professional


Softskills zijn essentieel voor de IT professional
Het belang van het bezitten van de juiste vaardigheden en gedragscompetenties wordt steeds meer erkend. Softskills zijn van essentieel belang in o.a.:
de veranderende rol van IT; van ondersteunend naar strategisch
de communicatie en onderhandeling met stakeholders
het managen van ontwikkelaars en gebruikers
de integratie in projecten en structurele samenwerking met overige afdelingen

De voortschrijdende kennis en techniek leveren de IT professional tal van uitdagingen op. Doordat u als IT professional steeds meer verweven raakt in project teams, scrum teams en andere vormen van procesmatig samenwerken is het contact met andere functies, afdelingen, leveranciers, ontwikkelaars en overige stakeholders steeds intensiever. Als IT professional moet u steeds meer overleggen, onderhandelen en presenteren. Zaken die u na afloop van deze training niet meer als lastig zult ervaren.

Vaardigheden en gedrag voor de IT professional – doel van deze training
Het doel van deze intensieve training is om u concrete instrumenten, kennis en vaardigheden aan te reiken om u op communicatief vlak verder te ontwikkelen en uw gedragsstijlen aan te scherpen. Hierdoor groeit u in persoonlijke performance op uw werkplek en kunt u zich in positieve zin onderscheiden richting uw leidinggevende, opdrachtgever of binnen een (project)team.

Vaardigheden en gedrag voor de IT professional – wat leert u?
Door uw communicatieve vaardigheden te ontwikkelen en te leren effectief gedrag te vertonen, kunt u in veel situaties doeltreffender en efficiënter werken. Tevens stelt dit u in staat om beter samen te werken met alle interne en externe partijen waarmee u in verbinding staat. U leert in deze training hoe u in elke situatie de juiste en concrete informatie zo volledig mogelijk verzamelt. De trainer geeft u hiertoe inzicht in verschillende vraagstellingstechnieken en een aantal inventarisatiemodellen. Daarnaast leert u hoe u uw eigen argumentatie goed onderbouwt, deze effectief presenteert en anderen overtuigt en enthousiasmeert. Ten slotte behandelt de trainer gedragsmodellen, waarmee u inzicht krijgt in uw eigen voorkeursgedrag en gedragsstijlen van anderen herkent. Doordat u deze kennis en inzichten beheerst, kunt u optimaal verbinding leggen met anderen binnen en buiten uw organisatie en zorgen voor de juiste 'klik'.

Meer resultaten:

Gevonden in andere categorieën:

  Beroepen bekijk
  Opleidingen bekijk
  Particuliere opl. bekijk
  Instellingen bekijk
  Cursussen bekijk
  Vacatures bekijk
  Stages bekijk
  EVC-procedures bekijk
  Algemene informatie bekijk