|
opleiding Houder Administratiekantoor
Studieprogramma Houder Administratiekantoor
De cursus Houder Administratiekantoor bestaat uit drie deelcursussen: Praktijkdiploma Loonadministratie, MBA Belastingwetgeving en Basiskennis Boekhouden.
Je haalt dus straks naast jouw officiële instituutsdiploma Houder Administratiekantoor maar liefst drie erkende diploma's!
Praktijkdiploma Loonadministratie
De loonadministratie is een belangrijk onderdeel van de administratie van een bedrijf. In dit onderdeel doe je, naast de benodigde vakkennis, ook kennis op van de regelgeving van belastingdienst en bedrijfsverenigingen.
De volgende onderdelen worden o.a. behandeld: loonberekening, logistiek binnen de salarisadministratie, loonbestanddelen, loonbelasting, belastingdienst en bedrijfsverenigingen, premieheffingen, arbeidsrecht, etc.
MBA Belastingwetgeving
In dit onderdeel begin je allereerst met een inleiding in het belastingrecht. Vervolgens komen zaken als aanslagbelastingen, aangiftebelastingen, bezwaar en beroep en heffings- en invorderingsrente aan bod.
Basiskennis Boekhouden
De houder van een administratiekantoor zal voor het bijhouden van de boekhoudingen voor kleine ondernemingen en eenmanszaken vaak gebruikmaken van een boekhoudprogramma. De administratie wordt eenvoudiger, gaat sneller en heel belangrijk: er worden minder fouten gemaakt. Stap voor stap leer je alle boekingen te maken.
Je bent straks allround opgeleid en bezit de juiste specialistische kennis om jouw eigen administratiekantoor op te zetten. En laten we eerlijk zijn, wat geeft meer voldoening dan het succesvol opzetten van een eigen zaak?
|
Meer resultaten:
Gevonden in andere categorieën:
|
|
|