|
HBO Marketing management
De opleiding gaat onder andere in op de volgende onderwerpen:
Inleiding
Vakgebied en concepten
Analyse
Analyse: een inleiding
Markt- en marketingonderzoek
Markt- en marketinganalyse
Meten, voorspellen en rapporteren
Het externe analysemodel
Markt-, bedrijfskolom- en brancheanalyse
Afnemersgedragsanalyse
Concurrentieanalyse
Trendanalyse
Institutionele omgevingsanalyse
Opportunity- en threat-analyse
Resultatenanalyse en het interne model
Strategische analyse
Kwaliteits-, relatie- en netwerkanalyse
Veranderings- en innovatieanalyse
Significante waarden
Staf en human resources
SWOT-analyse
Markt- en marketingbeleid
Strategisch marketingbeleid
Product- en assortimentsbeleid
Merkenbeleid
Verpakkings- en servicebeleid
Netwerk- en relatiebeleid
Distributiekanalenbeleid
Logistiek
Fysieke distributie
Communicatie en persoonlijke verkoop
Reclame- en publiciteitsbeleid
Promotionsbeleid en instore marketing
B & T, sponsoring en fundraising
Implementatie
Beginselen van management
Interactie
Allocatie
Evaluatie
Improvisatie
Persoonlijke kwaliteiten
Toepassingen
Industriële marketing
Dienstenmarketing
Tussenhandelsmarketing
Citymarketing en non-profitmarketing
Internationale marketing
Direct marketing
Lesmateriaal en studietools
Er wordt gewerkt met speciaal ontwikkeld, losbladig lesmateriaal. Dit is helder van opzet en gaat recht op het doel af. Zonder onnodige ballast en met extra uitleg en training waar dat nodig is. Bij het lesmateriaal wordt een stevige opbergmap geleverd. Daarnaast ontvang je een gratis minicursus Internetmarketing inclusief Google AdWords-voucher ter waarde van € 50,-. Al het lesmateriaal is inbegrepen bij het collegegeld.
Digitale leeromgeving
Campus, de digitale leeromgeving, biedt tal van innovatieve studietools, zoals online hoorcolleges en een unieke kennistrainer. Ook de docent is via Campus altijd bereikbaar voor vragen.
Examentraining
De verzorgt in de weken voorafgaand aan het examen, bij voldoende aanmeldingen, op een zaterdag een mondelinge examentrainingsdag. Tijdens deze dag krijg je een intensieve, gerichte examenvoorbereiding aan de hand van de recentste examenopgaven. Omdat de is aangewezen als Education Partner van het NIMA, krijg je een gratis oefenexamen.
Examen
De opleiding wordt afgerond met het examen NIMA Consumentenmarketing-B. Dit examen bestaat uit 2 delen: B1 en B2. Onderdeel B1 is een schriftelijk examen en B2 een mondeling examen naar aanleiding van een zelfgeschreven marketingplan. Het wordt 2 keer per jaar (in mei en december) afgenomen door het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA). Het mondelinge examen wordt vaker afgenomen. De examens van het NIMA staan onder toezicht van de Stichting Examenkamer.
Examengeld
Het totale examengeld bedraagt ongeveer € 850,- (2012).
Diploma
Na succesvolle afronding ontvang je het diploma HBO-deelprogramma Marketing management van Hogeschool. Dit geeft recht op vrijstelling bij de HBO-bacheloropleiding Commerciële economie. Bovendien ontvang je het NIMA-diploma Consumentenmarketing-B.
|
Meer resultaten:
Gevonden in andere categorieën:
|
|
|